Pc Net
Hoşgelsın sevgili misafir...Daha keyifli vakıtler geçırmek istiyorsan lütfen üye ol..

Hadi beklıyoruz.......!!!
Pc Net

PC NET / Pc Teknolojisinin Yer Altı Dünyası..
 
AnasayfaTakvimGaleriSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 java A -Z'ye

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
slayter
SüperModeratörr

SüperModeratörr
avatar

Mesaj Sayısı : 480
Kayıt tarihi : 16/06/09
Yaş : 33
Nerden : Evde pc basından =]

DİKKAT !!!!!
UYARI PUANINIZ: 5[*****]

MesajKonu: java A -Z'ye   C.tesi Tem. 04, 2009 10:36 pm

Java sayesinde; animasyonlar, kayan yazılar, web sayfalarında chat, hesap makinesi, oyunlar, şifreleme programları, interaktif web sayfaları, müzik, kelime işlemci, küçük internet appletleri, kocaman paket programlar, resim işleme programları, tercüme programları, sipariş sistemleri, saatler, yazım kontrol programları yapılabilir.

HTML'de Java

Bir applet hazırladığınızda, bunu bir HTML dökümanına yerleştirmelisiniz. HTML 3.2 ile birlikte, Java appletlerin kullanılmasını sağlayan iki yeni eleman çıktı. Bunlar APPLET ve PARAM. Diğer HTML elemanları gibi bu iki elemanın da birçok özellikleri mevcuttur. Fakat ideali, sadece gerekli olan özelliklerin kullanılmasıdır.

APPLET Elemanının kullanılması

APPLET elemanı, HTML dökümanına yerleştirdiğiniz appletin tanımlanmasını ve özelliklerinin tanımlanmasını sağlar. Her HTML elemanı gibi, APPLET elemanının da bir başlangıç tagı <APPLET> ve bitiş tagı </APPLET> vardır.
APPLET elemanı için gerekli olan özellikler: CODE, WIDTH ve HEIGHT'tir. CODE özelliği kullanılacak appleti, WIDTH özelliği appletin genişliğini (pixel), HEIGHT özelliği ise appletin yüksekliğini (pixel) belirlemenizi sağlar. Aşağıda gerekli olan özellikleri ile bir appletin HTML dökümanına bağlanmış şeklini görüyorsunuz.



Kod:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Maximum Bilgi </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE="maximumbilgi.class" WIDTH=300 HEIGHT=100>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>Yukarıdaki örnekte HTML dökümanı ve "maximumbilgi.class" adlı java appleti aynı dizinde bulunmalıdırlar. Şayet java appleti farklı bir dizinde ise, opsiyonel CODEBASE özelliğini kullanmanız gerekir.
CODEBASE özelliği, appletin bulunduğu URL‘yi belirtmenizi sağlar. Aşağıdaki örnek, yukarıdaki örneğin hemen hemen aynısıdır. Tek farkı, java appleti başka bir dizinde bulunduğu varsayılarak CODEBASE özelliği kullanılmıştır.


Kod:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Maximum Bilgi </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE="maximumbilgi.class" CODEBASE=""[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] WIDTH=300 HEIGHT=100>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>Diğer opsiyonel özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

ALIGN

Appletin konumunu belirlemizi sağlar. Alabileceği değerler ABSBOTTOM, ABSMIDDLE, BASELINE, BOTTOM, CENTER, LEFT, MIDDLE, RIGHT, TEXTTOP, TOP'tır.

HSPACE

Appletin altında ve üstünde ne kadar boşluk bırakabileceğinizi belirleyebilirsiniz. HSPACE‘e vereceğiniz değer, pixel olarak işlenir. Örnek: HSPACE=10


VSPACE

Appletin sağında ve solunda ne kadar boşluk bırakabileceğinizi belirleyebilirsiniz. VSPACE‘e vereceğiniz değer pixel olarak işlenir. Örnek: VSPACE=20

ALT

Appletleri gösteremeyen browserlarda, appletin yerine alternatif bir yazı çıkmasını sağlayabilirsiniz.


NAME

Applete bir isim vermenizi sağlar.

PARAM Elemanının kullanılması

PARAM elemanı ile applete parametre gönderebilirsiniz. PARAM elemanının sadece başlangıç tagı vardır: <PARAM>. Applete göndermek istediğiniz her parametre için bir <PARAM> tagı kullanmalısınız. PARAM taglarını başlangıç tagı <APPLET> ile bitiş tagı </APPLET> arasına yerleştirmelisiniz.
Appletler, <PARAM> tagında belirtilen parametrelere "getparameter()" metodu ile ulaşırlar. <PARAM> tagının gerekli iki özelliği vardır. NAME ve VALUE. NAME özelliği ile parametrenin adı belirtilir ki "getparameter" metodu ile bu isme göre aranır. VALUE özelliği ise parametrenin değerini verir. Aşağıda, applette kullanılacak resmi, parametre ile girilen bir HTML dökümanı örneği verilmiştir.


Kod:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Maximum Bilgi </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE="maximumbilgi.class" WIDTH=300 HEIGHT=100>
<PARAM NAME=Resim VALUE="logo.gif" >
</APPLET>
</BODY>
</HTML>Java appletinde, resim parametresinin değeri; Resim_logo=getparameter("Resim") komutu ile okunur.

Veri Tipleri


Java'da her şey bir nesnedir. Tek istisna veri tipleridir. Java veri tipleri, bütün platformlarda standart büyüklüğe sahiptir. Bu standart Java'nın taşınabilirliğini sağlıyor. Aşağıda Java'da bulunan veri tipleri ve büyüklükleri listelenmiştir.


Veri tipi Büyüklük
byte 8-bit
short 16-bit
int 32-bit
long 64-bit
float 32-bit kayan nokta
double 64-bit kayan nokta
char 16-bit Unicode


Eğer C/C++ programcısı iseniz "unsigned" tipinin olmadığı dikkatinizi çekmiştir. Byte tipi ise C/C++'daki "char" tipinin yerini almıştır. Java'daki char tipi 16 bittir. Çünkü Java karakter verisinde Unicode karakter setini temel alır.
Unicode, uluslararası karakterleri destekleyen bir standarttır. Programlarınızın değişik platformlarda ve ülkelerde çalıştırılacağında Unicode çok uygundur. Yukarıdaki tabloda olmayan diğer bir veri tipi ise boolean'dır. Bir boolean, değişken numerik değere çevrilemez ve sadece iki değer alabilir. Bu değerler "true" ve "false" tur.

Literaller

Literaller, değişkenlere değer atamak için kullanılır. Integer'lara C/C++ benzer biçimde değer atanır. 25 gibi tamsayı atayabilirsiniz. Hexadecimal bir tamsayı atamak için, sayının önüne "0x" ifadesi koymanız gerekir. Örneğin, 15 sayısını hexadecimal olarak 0xF şeklinde atamalısınız. 8'lik tabanda bir sayı atamak için "0" ifadesini, sayının önüne koymalısınız.
Kayan noktalı sayıları ise direkt 5.2345 şeklinde atayabilirsiniz. Bunlar 32 bit float veya 64 bit double olarak saklanabilirler. Belirtmezseniz, varsayılan 64 bit double'dır. Belirtmek için yapacağınız tek şey, sayının arkasına float için F, double için D koymaktır. Örneğin 5.323 F veya 5.323 D.
Karakterler, tek tırnak içinde atanırlar. Örneğin 'a'gibi. Escape karakterleri için slash (\) kullanılır. Bunlar da tırnak içinde belirtilir. \t=tab, \n=satır atlama gibi. Stringler için çift tırnak kullanılır. "Maximum Bilgi" gibi. Satır atlaması yapmak istiyorsanız "Maximum Bilgi \n" kullanmalısınız.

Değişkenler

Java'da 3 tip değişken vardır: instance, class ve local. Lokal değişkenler, metodların ve blokların içinde tanımlanabilirler. Blok, "{" ile başlayan ve "}" ile biten ifadeler topluluğudur. Blok içinde tanımlanan lokal değişkenler, blok sonuna kadar geçerlidir. Genel formatı <tip> <değişken adı> şeklindedir. Örneğin double tipinde pi adlı değişkeni tanımlayalım: double pi; bir değer de atayabilirdik: double pi=3.1415.
Değişkenler; harf, sayı, dolar işareti, alt çizgi ile başlayıp bu karakterlerle devam edebilir. Ama komutlar, operatörler değişken ismi olarak kullanılamazlar.

Açıklamalar

Programlarınıza açıklama koymak için, Java'da kullanabileceğiniz iki stil vardır. Birincisi çift slash ( // ). Çift slash'tan satır sonuna kadar olan kısımda bulunan her şey açıklama olarak kabul edilir.
İkincisi ise slash ve yıldız ( /*) ile başlar yıldız ve slash ile biter. Bunlar arasındaki her şey, açıklama olarak kabul edilir. Örnek 1: double pi; // pi değişkeni double olarak tanımlandı. Örnek 1: /* Bu programın amacı sayısal loto tahmini yapmaktır.

Operatörler


Kategori Operatör
Aritmetik + - * / %
İlişkisel < > >= <= == != && ||
Bit işlemeri & | ^ << >> >>> ~ &= |= ^=
Artırma ++
Azaltma --


Aşağıda iki değişken tanımlanıp, bunlara değer atanıyor. Daha sonra ise bu iki değişkenin içeriği toplanıyor:


Kod:
int x,y ;
x= 3 ;
y=4 ;
int z=x+y ;Z 'nin değeri yedidir. Operatörlerin öncelik sırası aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.


[] ()
++ - ! ~
* / %
+ -
<< >> >>>
< > <= >=
== !=
& ^
|
&&
||
= ve diğerleri
Bit işlemleri


kutucukları azaltabiliriz.

_________________
Sanma şâhım / herkesi sen / sâdıkâne / yâr olur
Herkesi sen / dost mu sandın / belki ol / ağyâr olur
Sâdıkâne / belki ol / bu âlemde / dildâr olur
Yâr olur / ağyâr olur / dildâr olur / serdâr olur

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Esveterqam
MaraşeL

MaraşeL
avatar

Mesaj Sayısı : 375
Kayıt tarihi : 16/06/09
Yaş : 28
Nerden : FAZLA DETAYA GİRME..

DİKKAT !!!!!
UYARI PUANINIZ: 0

MesajKonu: Geri: java A -Z'ye   C.tesi Tem. 04, 2009 10:52 pm

Sağol guzel paylaşmıssın..

_________________


█║▌│ █║▌ ║││█║█║
©️ Copyright PCiyiz.YetKinForuM.CoM. 2008-2009 ®️
All Rights Reserved..





ßy LockeD
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
slayter
SüperModeratörr

SüperModeratörr
avatar

Mesaj Sayısı : 480
Kayıt tarihi : 16/06/09
Yaş : 33
Nerden : Evde pc basından =]

DİKKAT !!!!!
UYARI PUANINIZ: 5[*****]

MesajKonu: Geri: java A -Z'ye   C.tesi Tem. 04, 2009 11:46 pm

önemLi deiL + repi esirqemiyeLim Arrow Exclamation

_________________
Sanma şâhım / herkesi sen / sâdıkâne / yâr olur
Herkesi sen / dost mu sandın / belki ol / ağyâr olur
Sâdıkâne / belki ol / bu âlemde / dildâr olur
Yâr olur / ağyâr olur / dildâr olur / serdâr olur

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
java A -Z'ye
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» FartBox - Osuruk kutusu (Java)
» Sinema Tarzında Giriş Sayfası (İntro-Java)
» Anasayfaya java kod yerleştirme??
» Java Script Yerlestırme
» shanex mümkünse menü

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Pc Net  :: Programlar :: Coding Programlama :: Visual Basic-
Buraya geçin: